[Windows Command line] trans&save DSHOW(webcam) in DUMMY MOD

All you've ever wanted to know about the ActiveX, Mozilla plugins, the web interface and various PHP extensions
notrust
New Cone
New Cone

[Windows Command line] trans&save DSHOW(webcam) in DUMMY MOD

Postby notrust » 09 Jul 2014 17:19

Hi,

i want to make a little program with "AUTOIT" and i have a problem with the dummy mode of VLC.

i want to transcode and save to a file, my webcam streaming, but in dummy mode (interface and previsualisation HIDDEN).
It's works perfectly without the dummy mode (=> $vlc_quietmode).
But it's doesn't work when dummy mode is activate.

Code: Select all

$vlc_quietmode = " -I dummy -V dummy --dummy-quiet " $vlcPID = Run($vlcpath & $vlc_quietmode & ' dshow:// --dshow-vdev="" --dshow-size="640x480" --dshow-fps="10" --sout="#transcode{vcodec=h264,vb=192,scale=1,acodec=mpga,ab=64,channels=2,samplerate=44100}:duplicate{dst=std{access=file,mux=mp4,dst='''& $savedir &'''}}"')
Do you have any idea ?
Plz help me...
Thx.

notrust
New Cone
New Cone

Re: [Windows Command line] trans&save DSHOW(webcam) in DUMMY

Postby notrust » 11 Jul 2014 15:53

Je me reponds à moi-même.

Finalement, il semblerait qu'on ne puisse pas enregister le flux de la webcam en DUMMY MOD (-I dummy).

J'ai alors essayé de lancer VLC et de cacher la fenetre avec la transparence. => même constat....ca ne marche pas.

On dirait qu'il faut qu'il y ait une action sur la fenetre de VLC (exemple: clic sur la fenetre pour activer le focus) par l'utilisateur pour que le transcodage fonctionne.
Dans ce cas précis si je lance VLC en ligne de commande, et que je clique sur la fenetre CA MARCHE....sinon => NON.

Je comprends pas ce mode de fonctionnement qui doit être propre à DSHOW://
Une expert sur ce forum ?

Return to “Web and scripting”